כמה עולה תהליך של קידום אתרים מקצועי?

קידום אתרים אורגני

שאלה

מעוניין לדעת כמה עולה תהליך של קידום אתרים אורגני מקצועי?
אני מלמד בשיטת נלפ ואני מעוניין לקדם את האתר שלי בתוצאות האורגניות של גוגל.
רוצה להיות מקום ראשון בביטויים קורס NLP, לימודי NLP, בית ספר ל-NLP, קורס נלפ וללמוד נלפ.
כמה כסף זה יעלה לי להגיע עם הביטויים האלה למקומות הראשונים בגוגל?

תשובה

אם לסכם את התשובה בקצרה הרי שהעלות לקידום אתרים אורגני שיביא לך את התוצאה הרצויה תלויה בכמה כסף אתה מוכן לסכן.
יכול להיות שהתשובה לא מובנית לך כרגע אבל, אם תמשיך לקרוא את ההסבר אתה תבין.

מה זה אומר להיות ראשון בגוגל?

בין אם יש לך אתר אינטרנט שמוכר מוצר או שירות אתה צריך להבין שיש עוד נותני שירות או בעלי חנויות כמוך.
כולם רוצים להיות ראשונים בגוגל אבל, רק אתר אחד יוכל לממש את הצפיה הזו ולהיות ראשון בפרק זמן נתון.
בעלי אתרים שוכרים את שירותיהם של מקדמים המספקים שירותי קידום אתרים אורגני ומצפים שאלה יביאו אותם למקום הראשון בתוך זמן קצר.
חשוב להבין שגוגל מסתירים את המידע על האלגוריתם שלהם שאחראי על דירוג תוצאות החיפוש ולכן, עבודת המקדם היא עבודה בתנאים של חוסר מידע ואי וודאות.
למעשה מקדמי האתרים מתחרים האחד בשני עם המעט מידע שיש להם על האופן שבו גוגל מדרג את תוצאות החיפוש.
הצלחת האתר בקידום האורגני ודירוגו במיקומים עליונים בתוצאות החיפוש תלויה במספר גורמים:

  • איכותו ומקצועיותו של מקדם האתרים
  • התקציב שבעל האתר העמיד לרשותו
  • טיב האתר או יותר נכון עד כמה הוא בנוי באופן שמתאים לקידום
  • מי המתחרים, מה הם עושים ומתי החלו לקדם את האתר?

איכות ומקצועיות מקדם האתרים

מקדם אתרים טוב הוא זה שמצליח להביא כמה שיותר תנועה רלוונטית לאתר במינימום של תקציב.
ולכן, הדרך הטובה ביותר לבדוק מקדם אתרים היא לדעת כמה תנועה רלוונטית הוא הצליח להביא ללקוחותיו ובאיזו עלות.
הבעיה היא שאף לקוח לא יחשוף את נתוני התנועה לאתר שלו ולכן, בעל אתר שמעוניין במקדם אתרים טוב, יתקשה לדעת מי מקדם אתרים טוב ומי לא.
חשוב שלא ליפול לפח של הפרסום הנפוץ שבו מקדמי אתרים מתפארים בהישגים שהשיגו ללקוחותיהם כמו מקום 1 בביטוי כזה או מקום 2 בביטוי אחר.
משום שאינכם יודעים באיזו עלות המיקומים הללו הושגו ומה משך הזמן שנדרש בכדי להשיג את התוצאה.
לכן לדעתי, הדרך הנכונה לבחון מקדם אתרים היא לתת לו הזדמנות להוכיח את כישוריו בתקופת זמן שנקבעת מראש.
בתחומים תחרותיים רצוי שתקופת הזמן תהיה ארוכה יותר כחצי שנה ובתחומים פחות תחרותיים אפשר לקבוע תקופת מבחן של 3 חודשים.
אתם צריכים בסוף התקופה להעריך כמה תנועה רלוונטית מקדם האתרים הצליח לייצר לאתר שלכם ובאיזו עלות.
אם אתם משתמשים במערכת המספקת נתונים סטטיסטים על התנהגות הגולשים באתר (כמו אנליטיקס) אתם גם תוכלו לדעת כמה לקוחות התנועה החדשה ייצרה לכם.
אם לפי חישוביכם עלות יצירת הלקוחות החדשים משתלמת לעומת עלות הקידום האורגני, זה סימן שמקדם האתרים עושה את העבודה שלו וכדאי לכם להמשיך.
אם עלות הלקוחות החדשים איננה משתלמת בהשוואה לעלות הקידום, אתם צריכים להחליף את מקדם האתרים.

התקציב שבעל האתר העמיד למטרה

חשוב להבין שקידום אתרים אורגני זה לא רק תחרות בין מקדמים אלא, גם תחרות בין תקציבי קידום.
הסיכויים של אתר אינטרנט להצליח להתברג בתוצאות החיפוש העליונות עם תקציב גבוה הם הרבה יותר גדולים מזה של אתר עם תקציב נמוך יותר.
אתר חדש שמנסה להתברג בתוצאות החיפוש שבהן נמצאים אתרים ותיקים שהשקיעו כסף רב בעבודות הקידום, יצטרך תקציב חודשי הרבה יותר גדול מהמתחרים שלו. כי הוא צריך להדביק את הפער שהם יצרו.
חשוב להבין דבר חשוב שפערים בתוצאות החיפוש לא מייצגים באופן אמיתי את הפער בעבודת הקידום.
כך לדוגמה: כמות העבודה שנדרשת להביא דף מסויים ממקום 6 למקום 5 יכולה להיות פי 10 או יותר גדולה מהעבודה שתדרש להביא דף מסויים ממקום 10 למקום 9.
אין דרך לדעת מה התקציב שנדרש בכדי להגיע ממקום X למקום Y ולכן, בעל האתר צריך להמר.
לכן, עדיף לבעל האתר לבחון את ביצועי מקדם האתרים לפי התנועה הרלוונטית שהוא מביא לאתר יותר מאשר לפי המיקומים שהוא מצליח להשיג.
תנועה רלוונטית תביא יותר לקוחות ויותר לקוחות יסייעו לבעל האתר להגדיל את התקציב ואת הסיכויים שלו להתברג במיקומים עליונים.

טיב האתר

יש אתרים שבנויים באופן זוועתי ולא מתאימים לקידום בגוגל.
הדבר דומה לשחקן שמנסה לשחק עם יד אחת קשורה.
אם המתחרים שלו לא עושים כלום ולא משקיעים בקידום האתרים שלהם, הוא יכול לנצח אותם גם עם מקדם אתרים שיד אחת שלו קשורה.
אבל, אם הוא מתחרה בבעלי אחרים שמשקיעים תקציבים גדולים ושוכרים מקדמי אתרים מקצועיים, הסיכויים שלו עם אתר מעפן הם קלושים.
לכן, אם הגעתם למקדם אתרים שמייעץ לכם לבנות מחדש את האתר, כדאי לכם להקשיב לו ובמקום לחפש מקדם אתרים אחר, בנו אתר אחר.

מי המתחרים?

סעיף זה של מי הם המתחרים מתקשר למה שציינו בסעיפים הקודמים.
אם מדובר בתחום שאינו תחרותי, שבעלי האתרים לא משקיעים תקציבים גדולים או שהם כלל לא משקיעים בעבודת קידום אורגנית, עבודת הקידום יכולה להיות קהל ומלאת סיפוק.
מצד שני, יכול להיות תחום תחרותי עם בעלי אתרים שהשקיעו ועדיין משקיעים תקציבים גדולים במשך זמן רב בכדי לנצח האחד את השני ולתפוס מיקומים עליונים בתוצאות החיפוש.
במצב כזה, יהיה מאוד קשה לבעל אתר חדש להתחרות בהם אלא אם כן, הוא מסוגל להשקיע משמעותית יותר מהמתחרים שלו בכדי לכסות את הפער שהם צברו עליו.

לסיכום: האם עכשיו זה יותר ברור למה עלות קידום אורגני תלויה בכמה כסף אתה מוכן לסכן?