כמה חלבון יש בסטייק סינטה, כמה חלבונים יש בסטייק סינטה? כמה גרם חלבון ב100 גרם או בכל כמות אחרת?

רשימת חומצות אמינות שמרכיבות את הDNA

שאלה

מי יודע כמה חלבון יש בסטייק סינטה, כמה חלבונים יש בסטייק סינטה? כמה גרם חלבון ב100 גרם או בכל כמות אחרת?

תשובה לשאלה: כמה חלבון יש בסטייק סינטה, כמה חלבונים יש בסטייק סינטה? כמה גרם חלבון ב100 גרם או בכל כמות אחרת?

בסטייק סינטה יש 26.96 גרם חלבון ל100 גרם.
כמות החלבון בסטייק סינטה מהווה כ-%44.3 מסה”כ הקלוריות שיש בסטייק סינטה.
 
כמות החלבון שב100 גרם סטייק סינטה מהווה כ-%53.9 מסה”כ כמות החלבון המומלצת לפי %DV. כמות החלבון הנחוצה לפי הRDA עומדת על 50 גרם חלבון ליום – קישור למקור.
 
ציון איכות החלבון
כאשר בוחנים את תרומתו של מזון כזה או אחר לאספקת החלבונים לגוף, צריך להתייחס לא רק לכמות אלא גם לאיכות.
קיימות מספר שיטות להערכת איכות החלבון.
אחת השיטות היא לבדוק האם קיימת התאמה בין הרכב חומצות האמינו במזון לבין הרכב חומצות האמינו שגוף האדם צריך.
חומצות האמינו הן אבני הבניין של החלבונים, גוף האדם צורך חלבונים מפרק אותם לחומצות אמינו ולאחר מכן בונה מהן את החלבונים שדרושים לו.
על בסיס רמת ההתאמה מחשבים לכל מזון ציון לפי איכות החלבון.
ציון האיכות של חלבון הסטייק סינטה הוא: 94 (ציון גבוה מ100 מצביע על חלבון מלא ואיכותי).
ציון האיכות מראה כי החלבון בסטייק סינטה הוא כמעט שלם ובאיכות בינונית-גבוהה.
חשוב לדעת, כי גם אם מזון מסויים חסר בחומצת אמינו כלשהי, הרי שניתן להשלים חומצת אמינו זו ממקור מזון אחר ואז החלבון המתקבל הוא שלם יותר.
 
הרכב חומצות האמינו שב100 גרם סטייק סינטה:
Tryptophan – טריפטופן: 0.177 גרם.
Threonine – תראונין: 1.077 גרם.
Isoleucine – איזולאוצין: 1.227 גרם.
Leucine – לאוצין: 2.145 גרם.
Lysine – ליזין: 2.279 גרם.
Methionine – מתיונין: 0.702 גרם.
Cystine – ציסטאין: 0.348 גרם.
Phenylalanine – פנילאלנין: 1.065 גרם.
Tyrosine – טירוזין: 0.859 גרם.
Valine – ולין: 1.338 גרם.
Arginine – ארגינין: 1.743 גרם.
Histidine – היסטידין: 0.860 גרם.
Alanine – אלאנין: 1.639 גרם.
Aspartic acid – חומצה אספרטית: 2.456 גרם.
Glutamic acid – חומצה גלוטמית: 4.047 גרם.
Glycine – גליצין: 1.642 גרם.
Proline – פרולין: 1.285 גרם.
Serine – סרין: 1.062 גרם.
Hydroxyproline – הידרוקסיפרולין: 0.283 גרם.
 
מזון מן החי הוא בדרך כלל מקור טוב לחלבון איכותי ולעומת זאת איכות החלבון ממזון צמחי היא בדרך כלל נמוכה יותר.
להלן רשימה של מזונות מן הצומח המכילים כמות מכובדת של חלבון ו/או שציון האיכות של החלבון שלהם הוא גבוה.
 
רשימת מקורות חלבון איכותי ממזון צמחי (כמות חלבון ל100 גרם מזון):
פולי סויה מבושלים: 16.6 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 118.
זרעי צ’יה מיובשים: 15.6 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 115.
טופו: 12.7 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 106.
גרגירי חומוס מבושלים: 8.9 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 106.
קינואה מבושלת: 4.4 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 106.
תרד טרי: 2.9 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 119.
ברוקולי מבושל: 2.4 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 112.
זרעי פרג: 18 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 104.
אדממה מבושלת: 10.9 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 93.
אבקת קקאו: 19.6 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 90.
שעועית מבושלת: 8.7 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 89.
זרעי חמניות מיובשים: 20.8 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 88.
עדשים מובשלים: 9 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 86.
אפונה ירוקה מבושלת: 5.4 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 86.
 
מידע נוסף
קיימות שיטות נוספות להערכת איכות החלבון במזון המעריכות את איכות החלבון לא רק באמצעות כמות והרכב חומצות האמינו אלא גם באמצעות איכות הספיגה של החלבון בגוף.
שיטה כזו נקראת PDCAAS – Protein digestibility-corrected amino acid score, מידע נוסף אפשר לראות בקישור הזה
קישור מידע ערכים תזונתיים סטייק סינטיה: 13930, Beef, top sirloin, steak, separable lean and fat, trimmed to 1/8″ fat, all grades, cooked, broiled