כמה חלבון יש בדייסת קוואקר, כמה חלבונים יש בדייסת קוואקר? כמה גרם חלבון ב100 גרם או בכל כמות אחרת?

רשימת חומצות אמינות שמרכיבות את הDNA

שאלה

מי יודע כמה חלבון יש בדייסת קוואקר, כמה חלבונים יש בדייסת קוואקר? כמה גרם חלבון ב100 גרם או בכל כמות אחרת?

תשובה לשאלה: כמה חלבון יש בדייסת קוואקר, כמה חלבונים יש בדייסת קוואקר? כמה גרם חלבון ב100 גרם או בכל כמות אחרת?

בדייסת קוואקר שמכינים עם חלב מלא יש 5.00 גרם חלבון ל100 גרם.
כמות החלבון בדייסת קוואקר מהווה כ-%17.2 מסה”כ הקלוריות שיש בדייסת קוואקר.
 
כמות החלבון שב100 גרם דייסת קוואקר מהווה כ-%10 מסה”כ כמות החלבון המומלצת לפי %DV. כמות החלבון הנחוצה לפי הRDA עומדת על 50 גרם חלבון ליום – קישור למקור.
 
ציון איכות החלבון
כאשר בוחנים את תרומתו של מזון כזה או אחר לאספקת החלבונים לגוף, צריך להתייחס לא רק לכמות אלא גם לאיכות.
קיימות מספר שיטות להערכת איכות החלבון.
אחת השיטות היא לבדוק האם קיימת התאמה בין הרכב חומצות האמינו במזון לבין הרכב חומצות האמינו שגוף האדם צריך.
חומצות האמינו הן אבני הבניין של החלבונים, גוף האדם צורך חלבונים מפרק אותם לחומצות אמינו ולאחר מכן בונה מהן את החלבונים שדרושים לו.
על בסיס רמת ההתאמה מחשבים לכל מזון ציון לפי איכות החלבון.
ציון האיכות של חלבון הדייסת קוואקר הוא: 122 (ציון גבוה מ100 מצביע על חלבון מלא ואיכותי).
ציון האיכות מראה כי החלבון בדייסת קוואקר הינו שלם ובאיכות גבוהה מאוד.
חשוב לדעת, כי גם אם מזון מסויים חסר בחומצת אמינו כלשהי, הרי שניתן להשלים חומצת אמינו זו ממקור מזון אחר ואז החלבון המתקבל הוא שלם יותר.
 
הרכב חומצות האמינו שב100 גרם דייסת קוואקר:
Tryptophan – טריפטופן: 0.067 גרם.
Threonine – תראונין: 0.201 גרם.
Isoleucine – איזולאוצין: 0.256 גרם.
Leucine – לאוצין: 0.445 גרם.
Lysine – ליזין: 0.311 גרם.
Methionine – מתיונין: 0.112 גרם.
Cystine – ציסטאין: 0.104 גרם.
Phenylalanine – פנילאלנין: 0.222 גרם.
Tyrosine – טירוזין: 0.223 גרם.
Valine – ולין: 0.310 גרם.
Arginine – ארגינין: 0.269 גרם.
Histidine – היסטידין: 0.113 גרם.
Alanine – אלאנין: 0.203 גרם.
Aspartic acid – חומצה אספרטית: 0.398 גרם.
Glutamic acid – חומצה גלוטמית: 1.102 גרם.
Glycine – גליצין: 0.177 גרם.
Proline – פרולין: 0.381 גרם.
Serine – סרין: 0.261 גרם.
 
מזון מן החי הוא בדרך כלל מקור טוב לחלבון איכותי ולעומת זאת איכות החלבון ממזון צמחי היא בדרך כלל נמוכה יותר.
להלן רשימה של מזונות מן הצומח המכילים כמות מכובדת של חלבון ו/או שציון האיכות של החלבון שלהם הוא גבוה.
 
רשימת מקורות חלבון איכותי ממזון צמחי (כמות חלבון ל100 גרם מזון):
פולי סויה מבושלים: 16.6 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 118.
זרעי צ’יה מיובשים: 15.6 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 115.
טופו: 12.7 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 106.
גרגירי חומוס מבושלים: 8.9 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 106.
קינואה מבושלת: 4.4 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 106.
תרד טרי: 2.9 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 119.
ברוקולי מבושל: 2.4 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 112.
זרעי פרג: 18 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 104.
אדממה מבושלת: 10.9 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 93.
אבקת קקאו: 19.6 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 90.
שעועית מבושלת: 8.7 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 89.
זרעי חמניות מיובשים: 20.8 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 88.
עדשים מובשלים: 9 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 86.
אפונה ירוקה מבושלת: 5.4 גרם חלבון – ציון חומצות אמינו: 86.
 
מידע נוסף
קיימות שיטות נוספות להערכת איכות החלבון במזון המעריכות את איכות החלבון לא רק באמצעות כמות והרכב חומצות האמינו אלא גם באמצעות איכות הספיגה של החלבון בגוף.
שיטה כזו נקראת PDCAAS – Protein digestibility-corrected amino acid score, מידע נוסף אפשר לראות בקישור הזה
קישור מידע ערכים תזונתיים בדייסת שיבולת שועל: 03689, Babyfood, cereal, oatmeal, prepared with whole milk
קישור מידע ציון חומצות אמינו: Babyfood, cereal, oatmeal, prepared with whole milk