דיאטת דוקאן שלב 2

שאלה

מחפשת מידע על שלב 2 בדיאטת דוקאן. מישהו יכול לומר לי כיצד מבצעים את השלב השני בדיאטת דוקאן? תודה

תשובה לשאלה: דיאטת דוקאן שלב 2


 



המטרה בשלב השיוט היא להגיע למשקל המטרה. התפריט בשלב השיוט מבוצע ע”י צריכת ימי חלבונים לסירוגין עם ימי חלבונים וירקות.



בשלב השיוט מצופה ירידה של כשני ק”ג בשבוע. זו ירידה איטית יותר משלב ההתקפה אבל קצב יותר טוב למי שרוצה לתוצאות לטווח ארוכות. לדוגמה זה מונע קפלי עור עודפים שעלולים להיווצר כאשר יורדים יותר מידי מהר.



 



ניתן לבצע את ימי החלבונים בקצב של 5 ימי חלבונים ולאחר מכן 5 ימי חלבונים וירקות.



או אם זה יותר קל, אפשר גם לבצע יום חלבונים ביום שלאחר מכן יום חלבונים וירקות.



לאנשים רבים יותר קל לבצע יום חלבונים ויום חלבון עם ירקות מאשר מחזוריות של 5 ימים.



לאנשים שלא צריכים לרדת יותר מיד במשקל יש אפשרות למחזוריות של 2 ימי חלבונים ו5 ימי חלבונים וירקות. זו מחזוריות שמתאימה למבוגרים או כאלה שלא צריכים לרדת הרבה במשקל.



ניתן לראות מהם החלבונים המותרים בשלב השיוט שהם כפי שנרשמו בשלב ההתקפה. ראו קישור מזונות חלבוניים בשלב 1.



הירקות המותרים בשלב 2 הם:



 



בצל



פלפלים



דלעת



צנון



סלט עלים



חומעה



פולי סויה



תרד



שוודי



עליי מנגולד



עגבניות



לפת



ארטישוק



אספרגוס



חציל



ברוקולי



כרוב, כרובית, כרוב ניצנים



סלרי



עולש



קישוא



מלפפון



שומר



שעועית ירוקה



כרישה



פטריות



 



מותר לאכול גזר וסלק במתינות.



בשלב השיוט אפשר להגדיל את מנת סובין שיבולת השועל ל2 כפות ליום.



רצוי להגדיל את מינון הפעילות מ-20 דקות הליכה ל30 דקות של הליכה מהירה בכל יום.



חשוב להקפיד על צריכת חלבונים בימי החלבונים והירקות ולא להפוך את הימים לימי ירקות.