דיאטת דוקאן שלב ראשון שלב ההתקפה

שאלה

מחפשת מידע על השלב הראשון בדיאטת דוקאן, שלב ההתקפה. מה אפשר לאכול בשלב הזה? אלו מזונות מותרים? והצעות למתכונים יתקבלו בברכה.

תשובה לשאלה: דיאטת דוקאן שלב ראשון שלב ההתקפה


 



השלב הראשון של דיאטת דוקאן נקרא שלב ההתקפה.

משך השלב: 3-10 ימים ירידה של מתחת לעשרה ק”ג מבצעים 3 ימי התקפה ועבור ירידה במשקל של מעל 20 ק”ג מבצעים 7-10ימים.



המטרה העיקרית של שלב ההתקפה היא להציג את הרגלי האכילה של דיאטת דוקאן, תוך התמודדות עם תחושות הרעב. בשלב זה צפויה הירידה הגדולה ביותר במשקל.



בהתחלה עלולים לחוש עייפות ותשוקה לפחמימות אבל תחושות אלו יעברו תוך כ3 ימים. יש להקפיד על אכילה של לפחות 3 ארוחות ביום, מנות בגודל טוב ולא מנות שיגרמו לכם להישאר רעבים.



בימים הראשונים עלולים להופיע תופעות לוואי אפשריות של הדיאטה. מאחר והתפריט מורכב בעיקר ממוצרי חלבון טהורים שדלים בסיבים תזונתיים קיים סיכון של על עצירות. לכן בכדי לסייע בעיכול המזון רצוי לאכול סובין שיבולת שועל ואפשר אפילו להוסיף קצת סובין חיטה לאפקט נוסף ולשתות הרבה מים.



תופעת לוואי נפוצה נוספת היא ריח רע מפה, נובעת מכך שהגוף נמצא בתהליך של קטוזיס שבו יש עליה מוגברת בשריפת הקלוריות משומנים. שתיית מים ולעיסת מסטיק ללא סוכר יכולים לעזור.



כללי הדיאטה בשלב ההתקפה



אפשר לאכול כמה שרוצים, כל עוד סוג המזון נמצא ברשימת המזונות המותרים.



להקפיד על צריכת מים נאותה ולהמנע מהתייבשות וoverworking בדיאטה עתירת חלבון כמו דיאטת דוקאן חשוב מאוד להקפיד על שתיית מים בכדי שלא להעמיס על הכליות. יש לשתות לפחות 1.5 ליטר ביום.



יש להקפיד על סובין שיבולת שועל הוא מרכיב חשוב מאוד של דיאטת דוקאן. לאכול 1.5 כפות של סובין שיבולת שועל ליום בכל צורה שתרצה – כדייסה, עם יוגורט, במאפינס או פנקייק.



יש לבצע 20 דקות הליכה בכל יום. לא לבצע פעילות יותר נמרצת בשלב הזה של הדיאטה.



אם לאחר 5 ימים הראשונים אתה לא רואה המשך ירידה במשקל אז התקדם לשלב השיוט גם אם תכננת את שלב ההתקפה לזמן רב יותר.





המזונות המותרים בשלב ההתקפה של דיאטת דוקאן:



בשר בקר, עגל או ארנבת רזה (בשר טחון תחת 10%, יש להימנע מצלעות בגלל תכולת שומן גבוהה)

בשר עוף והודו (מלבד העור והחלק החיצוני של הכנפיים)

בשר בקר, בשר עגל, או כבד עוף

כל דג (מלבד משומר בשמן או ברוטב)

רכיכות וסרטנים

ביצים (עד 2 ליום, חלבוני ביצה ללא הגבלה, אבל להזהר בצריכת חלמונים אם אתם סובלים מכולסטרול גבוה)

מוצרי חלב (דל שומן, שומן מתחת ל 2%)

ממתיקים (למעט אלו שמבוססים על פרוקטוז), חומץ, חרדל, תבלינים, עשבי תיבול, שום, בצל (כתבלין), מיץ לימון (רק כתבלין, לא לשתייה), קטשופ הטבעי ללא סוכר (במתינות), מסטיקים ללא סוכר.



רשימה מלאה יותר ניתן למצוא כאן



דרך אגב, כדי לקרוא את מה שנכתב על הדיאטה הזו בתגובה לשאלה דיאטת דוקאן מישהו ניסה?