דיאטת בטן שטוחה

שאלה

שמעתי על דיאטה שהיתה להיט בארה”ב לפני בערך 4 שנים. לדיאטה קוראים דיאטת בטן שטוחה ואומרים שזו דיאטה לכל מי שרוצה קוביות בבטן.

מישהו מכיר את הדיאטה הזו?

האם היא באמת עובדת? איך עושים אותה?

תשובה לשאלה: דיאטת בטן שטוחה


 



דיאטת הבטן השטוחה פותחה ע”י 2 נשות המדיה ליז ואקליארו (Liz Vaccariello) וסינטיה סאסס. הן פירסמו ספר שזכה להצלחה רבה וקידום את צריכת השומנים החד לא רוויים MUFA מתוך מחשבה שצריכת השומן החד בלתי רווי תסייע בהסרת השומן הבטני.



בדיאטת הבטן השטוחה צורכים 1600 קלוריות והתפריט דומה לתפריט של דיאטה ים תיכונית. בדיאטת הבטן השטוחה יש לצרוך מזונות לא מעובדים,  פירות, ירקות, דגנים מלאים, אגוזים, קטניות, זרעים, חלבון רזה, ובשר אדום אפשר רק פעם בחודש.



שומן חד בלתי רווי MUFA נמצא באבוקדו, אגוזים, זרעים, פולי סויה, זרעי פשתן ושמני זית וחמניות.



בדיאטה שותים גם מים הנקראים מי סאסי. מדובר במים עם תבלינים, מיץ לימון ומלפפונים.



 



 



תפריט דיאטה ים תיכונית נחשב כתפריט דיאטה בעל יתרונות בריאותיים רבים.



לגביי שומן הMUFA חשוב להבין כי במחקרים שהראו כי לשומנים אלו יש השפעה חיובית על הבריאות ועל הרכב הגוף נבדק תפריט דיאטה בצריכה קלורית שאיננה צריכה עודפת (דיאטה איזוקלורית).



לכן זה יכול להיות רעיון טוב לשלב שמן זית בתפריט אבל לא להגזים עם זה. צריכה עודפת של שמנים חד בלתי רווים יכולה לגרום לעליה במשקל ולא לירידה.



 



קישורי מידע בנושא



כתבה על דיאטת הבטן השטוחה באתר webmd – ראה קישור.



ספר דיאטת בטן שטוחה באמזון – לדף המוצר באמזון.



 



תפריט דיאטת הבטן השטוחה – ראה קישור.



שומנים חד בלתי רוויים מגנים מפני סינדרום מטבולי וגורמי סיכון למחלת לב – ראה קישור.



שומנים חד בלתי רווים מונעים השמנה בטנית – ראה קישור.