דיאטת אפל וינגר

שאלה

שמעתי על דיאטה שנקראת דיאטת אפל וינגר. מי מכיר? אפשר פרטים?

תשובה לשאלה: דיאטת אפל וינגר


דיאטת אפל וינגר או כפי שנקראת בשמה העברי דיאטת חומץ תפוחים מבוססת על נטילה של תוסף של חומץ תפוחים שאמור לגרום לך לרדת במשקל.



התוסף הזה היה מאוד פופולארי לפני 10 שנים וכיום פחות.



 



השימוש בחומץ לירידה במשקל הוא עתיק יומין ומדובר באמצעי טיפול מתחום הרפואה האלטרנטיבית, ישנם מחקרים שהראו כי חומץ מסייע להפחית את רמת הסוכר בדם, מחקרים בעכברים שהראו כי חומץ מפחית את רמת הכולסטרול ובהיבט של ירידה במשקל שתיית חומץ מסייעת לתחושת שובע. אבל חשוב להבין שמדובר במחקרים קטנים ושלא ניתן להסיק מהם בוודאות שהם אכן מועילים בהיבט של ירידה במשקל.



 



אבל, חשוב להבין שתוסף כזה או אחר רק יכולים לסייע בתהליך הירידה במשקל. אם תפריט התזונה שלך לא יהיה כזה שיצור עבורך גרעון קלורי, את לא תרזי גם אם תשתי כוס חומץ ביום.



 



 



דגשים שחשוב לדעת אם את מתכוונת לשתות חומץ:



לחומץ דרגת חומציות מאוד גבוהה ולכן לא רצוי לשתות אותו כמו שהוא אלא לדלל אותו במים. החומציות מזיקה לשכבת האמאייל שמצפה את השיניים ומגנה עליהם ואף עשויה לגרום לכוויות בדרכי הבליעה.



 



לא מומלץ לסובלים מאוסטאופורוזיס לטול חומץ, החומץ מפחית את רמת האשלגן.



 



חשוב לדעת שעשויות להיות התנגשויות עם נטילת תרופות.



 



חומץ מכיל כרום שעלול להשפיע על רמת האינסולין ולכן חשוב לחולי סוכרת להיוועץ עם הרופא המטפל שלהם אם הם מתכוונים ליטול חומץ.



 



ישנו תוסף תזונה בשם Apple Cider Vinegar שאמור לסייע לאנשים שלא אוהבים את טעם החומץ לבלוע חומץ בטבליות. חשוב לדעת שבגלל החומציות הגבוהה קיים סיכונים לנטילת טבליות כה חומציות.  לפי האתר webmed במקרה מסוים נתקעה לאישה אחת טבליה של חומץ בגרון וזה גרם לה לנזק בוושט.



 



 



מציע להשתמש בצורה הבטוחה של חומץ כתיבול לסלט ולא להתחיל לשתות חומץ על בסיס קבוע.