דיאטת אגסים האם יורדים מהר?

שאלה

מישהו מכיר דיאטה בשם דיאטת אגסים? אני מאוד אוהבת אגסים ומעוניינת לדעת כיצד מבצעים את הדיאטה? תוך כמה זמן יורדים בדיאטה והאם יש ירידה מהירה במשקל?
אשמח לתשובות

תשובה לשאלה: דיאטת אגסים האם יורדים מהר?


דיאטת אגסים היא דיאטה נוספת שבה יש דומיננטיות בתפריט לפרי האגס.

הסיבה לשימוש באגס בדיאטה היא משום שהאגס הוא פרי בעל תכולת סיבים תזונתיים מאוד גבוהה.

כמו כן, בגלל שהוא מאוד מתוק עם תכולת מים גבוהה הוא יכול לספק את הצורך בדברי מתיקה בכמות קלוריות נמוכה יותר מזו המצויה בדברי מתיקה שונים.



 





להלן תפריט לדוגמא עבור דיאטת אגסים:

ארוחת בוקר: דייסת שיבולת שועל עם חלב ומחית אגס.

ארוחת ביניים: חביתה מ2 חלבוני ביצים ופטריות, טוסט מקמח מלא ואגס.

ארוחת צהריים: חזה עוף מוקפץ (ספריי שמן במחבת טפלון), סלט ירקות, עגבניות שרי ואגס.

ארוחת ביניים: אגס.

ארוחת ערב: יוגורט ומחית אגס.

דיאטה נוספת שמכונה דיאטת אגס היא דיאטה לבעלי מבנה גוף של אגס המאופיין במבנה פלג גוף תחתון שמן ומבנה פלג גוף עליון רזה.
תופעה זו נקראת השמנת אגס והיא מאופיינת בהשמנה באזורי הישבן, ירכיים והאגן בניגוד להשמנת תפוח המאופיינת בהשמנה באזור הבטן.
יש הטוענים שהשמנת אגס הנחשבת כמאפיין השמנה נשי היא קשה יותר להורדה במשקל. והם מסבירים זאת בכך שהשמנה זו מיועדת לזמן שלאחר הלידה בכדי לספק לילד אספקה של אנרגיה במהלך ההנקה.
קיימת סברה כי השמנה זו היא בעלת מאפיינים בריאים יותר מהשמנת תפוח וכי השמנת אגס קשורה להפחתה בתנגודת לאינסולין ולרמות גבוהות של כולסטרול “טוב”.
ההנחה היא שעל מנת למנוע צבירה של שומן כדאי להגביל את כמות השומנים שבתפריט. זאת משום שקל יותר לגוף לצבור שומן זמין מן המזון מאשר לצבור אותו מהפחמימות שבמזון.
הפיכת הפחמימות שבמזון לשומן בגוף דורשת יותר אנרגיה מאשר אגירת השומן בגוף מהשומן שבתפריט.