Close Sidebar

אנו מאמינים בתשובות:

מדויקות

פשוטות

מהימנות

מעניינות

לפעמים מצחיקות

ובלי ברבורים!

פילאטיס מכשירים הרזיה, האם פילאטיס מכשירים טוב להרזיה וחיטוב?

0 הצבעות
היי
האם פילאטיס מכשירים מסייע בחיטוב הגוף?
אשמח אם תציינו יתרונות בנושא.
תודה
שאלה נשאלה ב- 26 מאי בקטגוריית פעילות גופנית על ידי אנונימי

תשובה 1

0 הצבעות
דרך לדעת אם פילאטיס תורם או לא תורם וכמה תורם היא בהתאם לרמה האישית של המתאמן.
וזה נכון לגביי כל סוג אימון שהוא כמו אימוני TRX, יוגה, בודיפמפ וכדומה.
אם אימון פילאטיס מכשירים יספק התנגדות בעצימות מספקת, אז הוא יהיה אימון טוב ויעיל.
הדרך לבחון את העצימות היא באמצעות השאלות הבאות:
 
שאלה1: האם פילאטיס מכשירים הוא אימון אירובי טוב?
הדרך לענות על השאלה היא להשוות את דופק הלב הממוצע בפעילות ביחס לפעילות אירובית אחרת כמו הליכה, ריצה או אופניים.
אם בפילאטיס את מגיעה לדופק זהה לזה כמו של הליכה, הרי שפילאטיס טוב כמו הליכה ותורם כמו הליכה (ובנוסף מחזק קצת גם שרירים אחרים).
ואם הוא נמוך מריצה, זה אומר שהוא פחות טוב עבורך מריצה.
כמובן שזה תלוי גם אם את מגיעה לדופק של למעלה מ70% מהדופק המקסימלי שלך, אז בכל מקרה זה יכול לשמש כאימון אירובי טוב.
 
שאלה 2: האם פילאטיס מכשירים הוא אימון כוח טוב?
הדרך לענות על השאלה הזו היא באמצעות הערכת העצימות שבאימון.
זה בכלל לא משנה לגוף איך את מספקת לשריר את ההתנגדות באמצעות קפיץ, גומיה או משקולת.
ולכן על מנת להעריך את העצימות את יכולה להשתמש בכללי האצבע הבאים: האם התרגיל שאת מבצעת בפילאטיס מכשירים גורם לך לכשל ב15 עד 20 חזרות?
או האם התרגילים גורמים לך לבצע מספר חזרות קטן יותר ברמת קושי שאת רחוקה מכשל רק כחזרה אחת או שתיים מכשל?
 
זאת אומרת תבדקי תרגיל תרגיל בפילאטיס מכשירים ותנסי לבצע 15 עד 20 חזרות בכל תרגיל ותראי אם את מצליחה לבצע יותר חזרות. 
אם את מצליחה לבצע הרבה יותר חזרות, אז פילאטיס מכשירים לא אימון כוח טוב, אם כן, אז פילאטיס כן אימון כוח טוב עבורך.
הכשל צריך להיות שרירי ולא נשימתי.
 
התשובה לשתי השאלות היא תלויית רמה ולכן יכול להיות שלרמה מסויימת פילאטיס מכשירים יהיה אימון אירובי וגם אימון כוח טוב ויכול להיות שלא.
תלוי ברמה.
ככל שאת מתקדמת ברמת הכושר שלך, כך לדעתי היעילות של פילאטיס מכשירים פוחתת.
 
מלבד נושא העצימות יש גם את העקרון של הדרגתיות. אם משווים אימוני משקולות מול פילאטיס.
הרי שבאימון משקולות קל ליישם את עקרון הפרוגרסיב אוברלואוד באופן מדוייק משום שההתנגדות שאנו מפיעילים היא די מדוייקת (לפי המשקל שאנו שמים במוט או במכונה) ובפילאטיס מכשירים ההתנגדות פחות מדוייקת ולכן קשה יותר לבצע פרוגרסיב אובר לאוד 
 
תוספת: צריך גם לבדוק אם התרגילים בפילאטיס מכשירים מיועדים לאמן את כל קבוצות השרירים הגדולים בגוף (לא כל כך מכיר את ארסנל התרגילים בפילאטיס מכשירים)
*****************
 
יורם בן אבו תכניות כושר ודיאטה למטרות שונות
רוצה גוף חטוב
רוצה גוף בריא
רוצה גוף חזק
 
אז למה את/ה מחכה
 
לקבלת פרטים יש ללחוץ על הקישור הזה! או ניתן ליצור קשר בטלפון: 058-5843744
נתקבלה תשובה 26 מאי על ידי יורם (2,290 נקודות)
כל הזכויות שמורות לאתר למה כמה
...