Close Sidebar
0 הצבעות
יציבות בגיל השלישי
יציבות בעמידה, בקימה מכסא או מכשיר , בהליכה - יוצא לי לראות פעמים רבות מבוגרים שכמעט נופלים וברגע האחרון מתעשתים ותופסים במשהו אז הפעם המזל שיחק לטובתם אך הסטטיסטיקות אומרות שרק בפעמים מעטות..
מה ניתן לעשות ולשפר את היציבות? תרגילי כוח רגילים ושרירים חזקים לדעתי עושים עבודה מעטה כי היציבות בדכ לא מגיעה מרגליים חזקות אלא משיווי משקל ותזמון טוב של הרגליים ביחס אליו...
איך ניתן לעבוד על שיווי משקל? אלו תרגילים הכי טובים לכך?

 

שאלה נשאלה ב- בקטגוריית פעילות גופנית על ידי (6.3k נקודות)

תשובה 1

0 הצבעות
באתר מידע לבריאות הקשיש של משרד הבריאות האמריקאי מציינים כי החלשות השרירים בגיל מבוגר היא בין גורמי הסיכון המשמעותיים ביותר ולכן בטח שאימוני כוח מאוד חשובים למניעת נפילות.
 
 
אפשר גם לראות בסקירה מדעית מעניינת (סקירה של סקירות) בנושא ולפי הממצאים שלה התרגילים האפקטיבים ביותר במניעת נפילות היו: 
תרגילי שיווי משקל פרוגרסיביים עם נשיאת משקל
אימוני כוח לחיזוק הרגליים.
תרגול עליית מדרגות ותרגול קימה מישיבה לעמידה.
שיפור הגמישות והסיבולת.
הליכה לעומת זאת לא מנעה נפילות.
יש עוד הרבה מידע בסקירה הזו ממש רפנרנס למניעת נפילות בגיל מבוגר
 
שיטה יעילה נוספת למניעת נפילות היא שיטה שנקראת perturbation training שזה אימון שבו מייצרים באופן יזום ומבוקר הפרעות ומכשולים בדרכי הקשיש ומלמדים אותו להגיב לאירועים ומכשולים לא צפויים.
השיטה יעילה במניעת נפילות ודורשת פחות זמן תרגול מאשר תרגילים אחרים.
החסרון שלה הוא שלא ניתן לבצע אותה באופן אישי באימון ביתי אלא רק באימון מבוקר ומשתמשים עם רתמה שמבטיחה את בטיחותו של המתאמן הקשיש.
על יעילות השיטה ניתן לראות כאן
 
perturbation training 

 
 

 

*****************
 
יורם בן אבו תכניות כושר ודיאטה למטרות שונות
רוצה גוף חטוב
רוצה גוף בריא
רוצה גוף חזק
 
אז למה את/ה מחכה
 
לקבלת פרטים יש ללחוץ על הקישור הזה! או ניתן ליצור קשר בטלפון: 058-5843744
נתקבלה תשובה על ידי (2.3k נקודות)
כל הזכויות שמורות לאתר למה כמה
...