Close Sidebar

אימון משקולות איטי יותר טוב מאימון יותר מהיר?

0 הצבעות

שמעתי שאם אני מבצע אימון משקולות איטי, אז זה יותר טוב מאשר אימון בקצב מהיר.

זאת אומרת, כדאי שכל חזרה בתרגיל תקח לי משהו כמו 10 שניות.

לדוגמה אם אני מבצע לחיצת חזה אז אני אשלים תנועה של חזרה אחת רק לאחר שספרתי עד 10.

חבר שלי אמר לי שזה מגדיל יותר את השריר כי השריר נמצא יותר זמן תחת התנגדות.

האם זה נכון?

שאלה נשאלה ב- 18 מאי בקטגוריית פעילות גופנית על ידי רויתוש (6,330 נקודות)

תשובה 1

0 הצבעות
יש באמת סברה כזו שאימון איטי יותר עשוי לגרום ליותר בניית מסת שריר בגלל שהשריר אכן יותר זמן תחת מתח.
אבל, אם מסתכלים על מחקרים בנושא, לא נראה שיש יתרון כלשהו בבניית מסת שריר לאימון איטי יותר.
בסקירה הזו בדקו החוקרים את ההשפעה של טווח רחב של קצב חזרות באימוני כוח.
הם אומרים שאין מספיק מחקרים בשביל לגבש מסקנות מוצקות אבל הממצאים שלהם מראים שאימונים בקצב של 0.5 עד 10 שניות לחזרה בשלב הקונצנטרי (שלב העליה בלחיצת חזה זה השלב הקונצנטרי) הם בעלי השפעה זהה על היכולת לבנות מסת שריר.
מעל 10 שניות זה כבר היה קצב פחות טוב.
דרך אגב, המונח באנגלית לעיקרון של הזמן שבו השריר נמצא תחת התנגדות נקרא TUT שזה Time under tension
 
*****************
 
יורם בן אבו תכניות כושר ודיאטה למטרות שונות
רוצה גוף חטוב
רוצה גוף בריא
רוצה גוף חזק
 
אז למה את/ה מחכה
 
לקבלת פרטים יש ללחוץ על הקישור הזה! או ניתן ליצור קשר בטלפון: 058-5843744
נתקבלה תשובה 18 מאי על ידי יורם (2,290 נקודות)
כל הזכויות שמורות לאתר למה כמה
...