Close Sidebar

אנו מאמינים בתשובות:

מדויקות

פשוטות

מהימנות

מעניינות

לפעמים מצחיקות

ובלי ברבורים!

0 הצבעות
שמעתי מחבר שהוא טבעוני שספירולינה זה אחלה מקור לחלבון. האם זה נכון? מה כמות החלבון בספירולינה והאם החלבון הוא איכותי?
שאלה נשאלה ב- בקטגוריית מזון על ידי (20k נקודות)

תשובה 1

0 הצבעות
נכון לעכשיו אי אפשר לומר את זה שהספירולינה היא מקור טוב לחלבון משום שעדיין לא ברורה בטיחות השימוש בצריכת ספירולינה בכמות גדולה.
החשש הוא משום שיש מינים מסויימים של אצות כחולות-ירוקות (ספירולינה היא אצה כחולה ירוקה) שיש בהם רעלנים.
משום שאין וודאות שמוצרי הספירולינה הקיימים נקייים מרעלנים וממתכות, הכמות של ספירולינה שנחשבת בטוחה לשימוש היא בין 0.5 עד 3 גרם למנה.
כמות שכזו איננה יכולה להוות מקור טוב לחלבון.
 
זה נכון שבספירולינה יש כמות רבה של חלבון, בספירולינה מיובשת יש כ60% (זאת אומרת ב100 גרם אבקת ספירולינה יהיו 60 גרם חלבון).
ובדו"ח של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם מגדירים את הספירולינה בין מקורות החלבון הטובים ביותר שאינו ממקור של בעלי חיים.
 
החלבון בספירולינה הוא חלבון מלא באיכות טובה שמכיל הרכב טוב של חומצות אמינו הדומה לחלבון הקזאין (חסר בו מתיונין, ציסטאין וליזין בכדי להיות מושלם) וגם מתעכל בצורה טובה יותר מהחלבון הצמחי הסטנדרטי משום שאין לו תאית (צלולוז) כפי שיש במקורות צמחיים של חלבון.
נראה שהספירולינה היא מקור חלבון איכותי, דל שומן ודל קלוריות.
הספירולינה פחות טובה כמקור חלבון ממזונות כמו ביצים, מוצרי חלב, בשר וכדומה אבל טובה יותר ממרבית מקורות החלבון הצמחיים. 
 
גילוי נאות: מעולם לא טעמתי ספירולינה, אז אני לא יודע אם זה אכיל מבחינת הטעם.
מבחינת מחיר מבדיקה באתר אייהרב נראה שעלות 453 גרם ספירולינה היא 135 ש"ח (קישור לדף המוצר).
בהשוואה עם טונה סטרקיסט במים שמכילה כ27 גרם חלבון ועולה 6.5 ש"ח נראה שעלות גרם חלבון בספירולינה היא פי 2 יותר יקרה כחצי שקל עבור  גרם חלבון לעומת 24 אגורות לגרם חלבון בטונה.
דרך אגב, יש גם ספירולינה באבקה שהיא יותר זולה (105 ש"ח ל453 גרם) שהיא לא אורגנית (לא ברור לי אם יש משמעות לאורגני או לא אורגני במקרה של ספירולינה, הרי זה לא גידול חקלאי שמרססים, אבל מצד שני אין לי מושג איך מגדלים ספירולינה) - קישור לדף המוצר.
 
כפי שציינתי אומנם בספירולינה יש כמות חלבון רבה וגם איכות החלבון מאוד טובה, אבל הספירולינה איננה נחשבת בטוחה לשימוש בכמויות גדולות כך שהיא לא יכולה עדיין להוות מקור טוב לחלבון (עד שימצאו דרך לייצר ספירולינה נקייה לחלוטין מרעלים).
 
ספירולינה היא אולי לא מקור בטוח לחלבון אבל מעיון באתר אקזמין נראה שיש לתיסוף בספירולינה לא מעט יתרונות גם כאשר צורכים ספירולינה בכמויות קטנות של גרמים ספורים ליום.
להלן חלק מהם:
  • מפחית נזקים לתאים כתוצאה מחמצון ליפידים ועבור רצים למרחקים ארוכים הוא מסייע בהארכת הזמן עד לעייפות.
  • משפר את הכוח.
  • מפחית טריגליצרדים בקרב הסובלים מתסמונת מטבולית.
  • מסייע ומקל על הסימפטומים של אלרגיות שקשורות לנזלת, התעטשויות.
  • יכול להפחית לחץ דם.
  • מפחית שומן בכבד.
 
אפשר לקרוא על יתרונות נוספים כאן
 
מסקנה שלי היא. ספירולינה היא לא מקור בטוח לחלבון! אבל כתוסף מזון לשיפור הכוח, הפחתה ברמת הגליצרידים וכל המצבים הרפואיים שלגביהם המחקרים מראים השפעה חיובית גבוהה נראה שתיסוף בכמויות קטנות של ספירולינה יכול לעזור.
להלן לדוגמה טבליות של ספירולינה המכילות כמויות קטנות - קישור לדף המוצרים.

 

נתקבלה תשובה על ידי (10.3k נקודות)
כל הזכויות שמורות לאתר למה כמה
...