Close Sidebar
0 הצבעות
מי יודע כמה אדם צריך לשתות ביום?
שאלה נשאלה ב- בקטגוריית דיאטה ותזונה על ידי (3.3k נקודות)

תשובה 1

0 הצבעות
לפי הרשות האירופאית למזון (EFSA) כמות המים היומית המומלצת לאדם היא 2.5 ליטר מים לגבר ו2 ליטר מים לאישה.
מאחר ואנו צורכים מים גם במזון וגם בשתיית נוזלים, ממליצה הרשות האירופאית שכ70% מהמים יגיעו מנוזלים ויתרת ה30% יגיעו מהמזון.
זאת אומרת, לפי הרשות האירופאית גבר צריך לשתות 1.75 ליטר ואישה צריכה לשתות כ1.4 ליטר.
 
בישראל מעודדים לשתות בכמות של 8-12 כוסות מים (כוס מים=200 מיליליטר) שזה כ1.6 עד 2.4 ליטר ליום עבור אדם מבוגר ו6 כוסות מים לילד (1.2 ליטר).
 
המלצות התזונה בארה"ב הן 2.7 ליטר ועד 3.7 ליטר מים לאדם מבוגר ביום (זה כולל מים משתיית נוזלים ומהמזון).
ההמלצות הן לשתות מים בכל ארוחה ולשתות מים במהלך היום כאשר מרגישים צמא.
 
 
כמובן כמות המים שצריך לשתות תלויה גם במזג האוויר ובסוג ורמת הפעילות שהאדם נמצא בה.
לאלו שעוסקים בפעילות גופנית הדרך למדוד כמה מים הם צריכים בכדי להחזיר את כמות המים שאיבדו בזמן הפעילות היא להשקל לפני הפעילות ולאחר הפעילות וההפרש במשקלים מציין את כמות המים שהופרשה מהגוף בזמן הפעילות.

 

נתקבלה תשובה על ידי (227k נקודות)
ממש לאחרונה שמעתי משלושה מקורות שונים שממש אסור לשתות יותר משני ליטר ביום מאחר ועלול להיות ממש מסוכן, בגלל המלחים בדם, יותר נכון דילול המלחים. אז בעצם, אם ככה ההמלצה הזו היא גם גבול עליון, מקסימום הנוזלים הכוונה?
יש מצב כזה שנקרא הרעלת מים או בלעז (Water intoxication).
מצב של הרעלת מים נגרם כתוצאה משיבוש במאזן האלקטרוליטים בגוף כתוצאה מצריכת כמות גבוהה של מים ובפרק זמן קצר.
כמות צריכת המים שעלולה לגרום להרעלת מים תלויה כמובן במשקל האדם, כמות המים ששתה, פרק הזמן שבו נצרכו המים ובמצב הפיזיולוגי שלו לפני השתיה.

הכליות של אדם בריא בוגר ובמצב רגיל ולא במצב מיוחד יכולות לטפל בכ0.8 עד 1 ליטר בשעה.
במצבים מיוחדים כמו לדוגמה באימונים קשים או בנטילת תרופות או סמים הכמות הזו עשויה להיות קטנה יותר.

הגוף שלנו הוא מנגנון משוכלל ולכן הכי טוב לשתות כאשר מרגישים צמאים ולא לשתות כי חייבים למלא מכסה כלשהיא שנקבעה לנו.


http://www.scientificamerican.com/article/strange-but-true-drinking-too-much-water-can-kill/
כל הזכויות שמורות לאתר למה כמה
...