מי כתב את הברית החדשה

שאלה

מי יודע מי כתב את הברית החדשה

תשובה לשאלה: מי כתב את הברית החדשה


לפי המסורת הנוצרית הספרים המרכיבים את הברית החדשה נכתבו ע"י המחברים הבאים:



הבשורה על-פי מתי – נכתב ע"י מתי השליח (מתיה בן חלפי הידוע גם בשם מתי האוונגליסט), הוא קדוש נוצרי, אחד משנים עשר השליחים, תלמידיו הראשונים של ישו.



הבשורה על-פי מרקוס – נכתב ע"י מרקוס המבשר או מרקוס הקדוש , קדוש נוצרי שחי במאה הראשונה שעל פי המסורת הנוצרית מרקוס היה הבישוף הראשון של אלכסנדריה.



הבשורה על-פי לוקאס וספר מעשי השליחים – נכתבו ע"י לוקאס או לוקא, קדוש נוצרי שהיה רופא במקצועו, ובן לווייתו של פאולוס. הוא נחשב כאחד ממחברי הבשורות הסינופטיות.



הבשורה על-פי יוחנן, איגרת יוחנן הראשונה, איגרת יוחנן הראשונה, איגרת יוחנן השנייה, איגרת יוחנן השלישית וחזון יוחנן – כתבים אלו הם חלק מהברית החדשה ולפי המסורת הנוצרית הם נכתבו ע"י יוחנן בן זבדי, הידוע גם כיוחנן השליח וכיוחנן הקדוש, שהיה אחד משנים-עשר השליחים של ישו, ועל פי המסורת הנוצרית האהוב שבהם.



איגרת פטרוס הראשונה ואיגרת פטרוס השניה – שני אגרות המהוות חלק מהברית החדשות ועל פי המסורת הנוצרית נכתבה האיגרת על ידי השליח פטרוס הקדוש בעת כהונתו כבישוף רומא.



הבשורה על-פי יעקב – נכתב ע"י יעקב בן יוסף, או כפי הגרסה הארמית יעקב בר יוסף, המכונה בקרב נוצרים יעקב הצדיק , מסופר כי היה אחיו של ישו ובנו של יוסף בעלה של מרים. אחיו הנוספים היו יהודה, יוסה ושמעון.



איגרת יהודה – איגרת יהודה מהווה אחת מספרי הברית החדשה ואת כתיבתה מייחסים ליהודה, שעל פי המסופר בברית החדשה היה אחד מבניו של יוסף ואחיו של ישו הנוצרי.



בין המחברים החשובים ביותר של הברית החדשה הוא פאולוס מתרסוס (במקור, שאול התרסי) או פאולוס השליח שנחשב בנצרות לשליחו החשוב ביותר של ישו ול"מייסד הנצרות". פאולוס השליח כתב 13 אגרות שמהוות חלק מהברית החדשה.



אגרות פאולוס:



האיגרת אל הרומים



האיגרת הראשונה אל הקורינתים



האיגרת השנייה אל הקורינתים



האיגרת אל הגלטים



האיגרת אל האפסים



האיגרת אל הפיליפים



האיגרת אל הקולוסים



האיגרת הראשונה אל התסלוניקים



האיגרת השנייה אל התסלוניקים



האיגרת הראשונה אל טימותיוס



האיגרת השנייה אל טימותיוס



האיגרת אל טיטוס



האיגרת אל פילמון



בנוסף קיים גם כתב קודש נוצרי בשם "האיגרת אל העברים" שזהות מחברו איננה ידועה אם כי, המסורת הנוצרית משייכת את כתיבת האיגרת הזו לשליח פאולוס.



 



 



מחברי כתבי הברית החדשה: ראה קישור.