רועה גרמני אוזניים

שאלה

יש לי גור בן 3 חודשים של רועה גרמני גזעי עם תעודות. הבעיה היא שהאזניים שלו לא עומדות ישר כמו שראיתי אצל רועי גרמניים אחרים בתערוכות. רציתי לדעת מתי הגיל המתאים שבו האזניים עומדות והאם אפשר לעשות משהו בכדי שהאוזניים שלו בטוח יעמדו. היום אוזן אחת עומדת כמעט ישרה והאוזן השניה נפולה.

תשובה לשאלה: רועה גרמני אוזניים

כאשר הכלב צעיר, הרקמה שממנה עשויות אזניו היא רכה ולכן אוזניהם של גורים עשויות להיות בעלות מראה שמוט ונפול.
אוזניהם של הגורים נשארות רכות עד טווח גילאים של 16 עד 20 שבועות בערך (בערך כמו התקופה שבה יוצאות לגור השיניים). אם בתקופה הזו אתה רואה שהאוזניים של הכלב שלך נעמדות בזמנים מסוימים (לפרקי זמן קצרים או אפילו ליום או יומיים) לדוגמא זמנים שבהם הוא שומע רחשים חשודים או כאשר הוא נובח ומתרגש, אז סביר להניח שהאוזניים שלו יעמדו כאשר הוא יתבגר.
אם לאחר כ-5 חודשים, האוזניים לא עומדות כפי שהיית רוצה וזה חשוב לך, אז כדאי שתפנה לווטרינר או למגדל שממנו קנית את הגור. לאחר 5 חודשים האוזניים עדיין מספיק רכות ואפשר לשנות את המצב באמצעות ניתוח או קשירת אוזניים מיוחדת.חוץ ממה שנכתב, כדאי לך גם לעזור לאוזניים של הכלב שלך לעמוד.
אתה יכול לעשות זאת באמצעות חשיפה של גירויים לקולות חדשים שיגרמו לאוזניים של הכלב לעמוד וככה הוא יחזק אותם.

כדאי גם לתת לו כל מיני עצמות או צעצועים קשים שהוא יכול לנשוך ולחזק את הלסתות שלו. חיזוק הלסתות יכול לעזור לו להעמיד את האוזניים.